Omzet detailhandel november 2019

detailhandel

De detailhandel heeft in november 2,6 procent meer omgezet dan in november 2018, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 1,4 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online 6,5 procent meer omgezet.

Omzet non-foodwinkels 1,5 procent hoger

De omzet van de winkels in non-food was in november 1,5 procent hoger dan een jaar eerder. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) groeide met 0,7 procent.

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de winkels in meubels en woninginrichting en de drogisterijen realiseerden in november een omzetstijging. De omzet van de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren, de winkels in consumentenelektronica en witgoed en de winkels in recreatie-artikelen lag lager dan een jaar eerder.

Ook winkels in voedingsmiddelen zetten 1,5 procent meer om 

De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in november 1,5 procent meer omgezet dan in november 2018. Het verkoopvolume bleef nagenoeg gelijk. De omzetstijging van de supermarkten (1,6 procent) was groter dan die van de speciaalzaken (0,4 procent).

Online omzet 6,5 procent hoger

De online omzet was in november 6,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 7,0 procent meer omgezet. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 5,9 procent.

Bronnen

  • Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkelcommunity, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.

    • Toon reacties (0)

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    comment *

    • name *

    • email *

    • website *

    Ads

    Ook interessant

    Nederlandse online shopper gericht op elektronica en entertainment tijdens uitbraak Covid-19

    Online verkoop van kleding en schoenen maakt sterkste daling ooit mee Amsterdam – De Nederlandse consument ...

    black-friday

    Door deze stappen profiteren ondernemers maximaal van Black Friday

    DEN HAAG – Prijsacties en heel veel kortingen, dit is hoe Black Friday ook ...

    Recordbestedingen bij Europese webwinkels

    Nederlandse consumenten gaven tijdens het tweede kwartaal van 2020 een recordbedrag van 696 miljoen ...