Mollie biedt financiële hulp aan ondernemers

mollie

Betaaldienst Mollie start actie om ondernemers te helpen overschakelen naar online verkoop 

Mollie verbindt ondernemers en biedt financiële hulp

Amsterdam, 8 april 2020 – De coronacrisis zorgt voor een grote verschuiving in retail- en e-commerce land. Veel ondernemers moeten noodgedwongen de deuren gesloten houden. Online verkoop biedt daarbij uitkomst en daar helpt payment service provider Mollie graag bij. Mollie brengt webwinkeliers in spé en webshopbouwers bij elkaar en helpt met een donatie van €500,-  voor het opzetten van een nieuwe webwinkel. De nieuwe webshop eigenaar krijgt tevens de eerste € 5.000,- euro aan online transacties via het betalingsplatform gratis. In totaal wordt € 25.000,- ter beschikking gesteld aan deze actie.

Adriaan Mol, founder van Mollie: “Sinds de corona-uitbraak hebben wij duizenden nieuwe aanmeldingen gekregen van winkels die online gaan. Denk aan delicatessenwinkels, koffiesalons, boekhandels of de lokale groenteboer. We kunnen deze onzekere tijden alleen doorkomen als we elkaar helpen. Daarom starten wij deze actie. We willen webshopbouwers voorzien van nieuwe opdrachten én de omschakeling naar online verkoop voor ondernemers vergemakkelijken. Daarnaast voorzien wij hen graag van de nodige expertise voor het snel en efficiënt bouwen van een webshop.”

Eerste webshop Lubag.nl een feit

Naar aanleiding van kritiek van presentator Arjen Lubach op mediabedrijf Rumag, hielp Mollie hem een eigen webshop opzetten met t-shirts ten behoeve van het Rode Kruis. Dit, als tegenreactie op de ‘coronacollectie’ van Rumag, waarvan een flink deel van de opbrengst naar het bedrijf zelf bleek te gaan. “Zo’n tegenactie zetten we graag kracht bij. Fijn dat we initiatiefnemer Arjen Lubach kunnen helpen met expertise en financiële ondersteuning”, aldus Mol.  

Aanmelden 

Ondernemers die de omschakeling maken naar online verkoop worden verzocht om zich, samen met hun webshopbouwer, aan te melden via info@mollie.com. Het budget van € 25.000,- wordt volledig aan de actie besteedt, deze loopt zolang er geld beschikbaar is.  

  • Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkelcommunity, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.

    • Toon reacties (0)

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    comment *

    • name *

    • email *

    • website *

    Ads

    Ook interessant

    lightspeed-loyalty

    Lightspeed lanceert compleet loyalty programma voor horeca en retail

    Lightspeed Loyalty creëert waardevolle relaties tussen ondernemers en hun klanten Amsterdam, 15 april 2019 – Lightspeed, ...

    thuiswerken

    Hoe kun je nu thuis succesvol ondernemen?

    Het zijn momenteel gekke tijden en waarschijnlijk zullen we de kosten daarvan als gemeenschap ...

    personalisatie

    Retailers: dit is waarom je móét personaliseren

    De laatste jaren hebben veel retailers flink ingezet op omnichannel, waarbij ze de online- ...