Consumenten betalen online aankopen steeds vaker achteraf

achteraf betalen

Een derde van de consumenten (36%) betaalt online aankopen weleens achteraf. Uit recent onafhankelijk onderzoek van Ruigrok NetPanel onder 2.348 Nederlanders blijkt dat het niet direct afrekenen steeds populairder wordt.

Vooral in de leeftijdscategorie 25-44 jaar is achteraf betalen populair: 43% gebruikt deze betaalmethode weleens. Dit is ook de groep die het vaakst online koopt, 24% doet dit minstens eens per week. Gemiddeld voor alle Nederlanders is dit 15%.

De coronacrisis heeft deze toename verder versterkt, aldus Christer Sjökvist, Chief Insights Analyst bij AfterPay Insights: 

Met de enorme toename van het aantal online aankopen sinds de corona-uitbraak, is ook het aantal betalingen achteraf flink gestegen. In deze financieel minder zekere tijden is betalen na ontvangst extra prettig voor consumenten. Zij hoeven niet direct af te rekenen, maar kunnen betalen op een moment dat het hen beter uitkomt. Daarnaast gebruiken consumenten achteraf betalen vooral omdat zij zo hun bestelling eerst kunnen zien en passen; het is dan ook niet verrassend dat vooral in de mode steeds vaker achteraf wordt betaald.

iDEAL blijft in Nederland vooralsnog de populairste betaalmethode, 93% van de online shoppers rekent bestellingen weleens op deze manier af. Credit cards worden door 28% hierbij weleens gebruikt.

Over het onderzoek
What’s Happening Online’ wordt al 13 jaar achtereen op eigen initiatief uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. In dit onafhankelijke kwantitatieve onderzoek wordt de gehele breedte van de Nederlandse samenleving ondervraagd over internet- en social mediagebruik, en ervaringen met dit medium. De doelgroep van het onderzoek bestaat uit Nederlanders van 18 jaar en ouder. In totaal hebben 2.348 Nederlanders de online vragenlijst volledig ingevuld. De steekproef is representatief voor Nederland naar geslacht, leeftijd en opleidingsniveau. De datacollectie vond plaats van 5 tot en met 16 maart 2020

  • Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkelcommunity, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.

  • Toon reacties (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

Ook interessant

verdrietig

Webshop laat klanten stikken

“Konijnenbontjes, lianenlampen en schedels, het zijn een aantal van de woonaccessoires die Jer’s Outlet ...

mollie

Mollie biedt financiële hulp aan ondernemers

Betaaldienst Mollie start actie om ondernemers te helpen overschakelen naar online verkoop  Mollie verbindt ...

detailhandel

Omzet detailhandel november 2019

De detailhandel heeft in november 2,6 procent meer omgezet dan in november 2018, meldt ...