Top 5 e-mailmarketing vragen in 2019

email-marketing

Regelmatig krijg ik vragen over e-mail marketing. Ook via de webwinkelcommunity komen er wekelijks van vragen hierover voorbij. Hieronder staan de vijf meest gestelde vragen.

Top 5 vragen over e-mailmarketing

Hoe weet ik of mijn e-mails naar de map Inbox gaan of naar ongewenste e-mails?

Er is geen nauwkeurige tool die kan detecteren naar welke map een e-mail gaat. Sommige e-mailserviceproviders sturen een test naar een paar honderd testadressen om het percentage van de e-mail van een afzender in de inbox te schatten.

Stel dat een ESP een test naar 100 e-mailadressen verzendt. Als bijvoorbeeld 90 van de 100 in een inbox terechtkomen, meldt de ESP (Email Service Provider) een afleveringspercentage van 90 procent. Dit is een schatting en geen echte meetwaarde voor een daadwerkelijke implementatie.

Veel factoren hebben invloed op het afleveren van een email. Spamfilters kijken in de basis naar het volgende:

  • IP- en domeinreputatie,
  • Onderwerpregel en “van” regel,
  • E-mail inhoud,
  • Betrokkenheid door ontvangers.

De meeste ESP’s hebben een tool die de inhoud, onderwerpregel, domein- en IP-adressen van een e-mail beoordeelt. Als je ESP geen tool heeft om spam te detecteren, zijn er veel gratis tools, zoals Mail Tester.

Is e-mail nog steeds een winstgevend marketingkanaal?

Ja. Er zijn een paar redenen waarom e-mailmarketing een van de hoogste opbrengsten van elk kanaal genereert. Ten eerste is het goedkoop. Ten tweede bestaat het publiek uit abonnees. Ze hebben informatie van je bedrijf opgevraagd. Velen zijn klanten.

Bovendien vertrouwen consumenten in 2019 nog steeds op e-mail voor dagelijkse communicatie. Ze controleren hun inbox voortdurend.

Het toewijzen van inkomsten aan e-mail wordt steeds moeilijker gezien de complexiteit van het typische aankooptraject van een consument. Een consument kan bijvoorbeeld in eerste instantie klikken op een productpagina van een e-mailcampagne en vervolgens die pagina verlaten. Ze leest vervolgens over het product op sociale media en ziet de vermelding later in de organische zoekresultaten van Google. Geïnteresseerd, klikt ze uiteindelijk op een Google Shopping-advertentie en koopt het item. Het toewijzen van de verkoop in dat scenario is ingewikkeld en vaak onduidelijk.

Ik heb een oudere e-maillijst. Moet ik het nog steeds gebruiken?

Er is geen vervaldatum of tijdslimiet als je toestemming hebt ontvangen van een abonnees. Zorg ervoor dat je expliciet toestemming heb van de ontvanger. Voor oudere lijsten moeten afzenders regelmatig een e-mailverificatie proces uitvoeren. Hiermee worden ongeldige adressen geïdentificeerd, bijgewerkt of verwijderd.

Een verificatierapport controleert of een adres kan worden afgeleverd. Zodra het proces is voltooid, kan een afzender proberen deze adressen af ​​te leveren. De meeste email marketing programma’s zoals Active Campaign hebben deze verifcatie er automatisch in zitten.

Kan ik e-mails naar klanten verzenden, zelfs als ze zich niet hebben aangemeld?

In het kort, Nee. Je klant dien je toestemming te vragen, en dus ook geen vooraf aangevinkte vinkjes. Je dient dit heel duidelijk en eenvoudig uit te leggen.

Heeft iemand een product of dienst bij je afgenomen dan mag je ze alleen mail over dezelfde soort diensten of producten. Heeft een klant een voetbaltafel bij je gekocht mag je deze niet mailen voor bijvoorbeeld kantoor artikelen.

Vergeet ook zeker niet dat de klant zich makkelijk moet kunnen uitschrijven. Zet dit dan ook duidelijk onder iedere mail.

Hoe vaak moet ik mijn e-mails verzenden?

Er zijn veel factoren die van invloed zijn op de frequentie van e-mailmarketing. Naar mijn ervaring zouden online retailers één of twee keer per week moeten e-mailen – ongeveer acht keer per maand.

Je e-mailfrequentie moet volgen uit hoe vaak consumenten je site bezoeken. Je wilt top-of-mind zijn maar niet vervelend, wat klachten en afmeldingen kan veroorzaken. De DMA ondervroeg in 2017 B2B en B2C e-mailmarketeers. ( DMA Insight: Marketer email tracking study 2017 [PDF] ) Zevenendertig procent van de respondenten voor beide categorieën zei dat ze twee tot drie keer per week gemaild.

Hoe vaak stuur jij een mail naar jouw klanten, is dat meer of minder dan deze 2-3 keer per maand ?

  • Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkelcommunity, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen. Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.

  • Toon reacties (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads

Ook interessant

webwinkel SEO

Webwinkel SEO omdat succes afhangt van vindbaarheid

Het succes van een webwinkel hangt voor een groot deel af van de vindbaarheid. ...

USP

Wat is USP

Wat is een USP? De afkorting van USP is Unique Selling Point of Unique ...